loading...
شاد بودن
باران بازدید : 455 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

روز دوازدهم
انسان‌های توانمندی که تغییری ایجاد کرده‌اند

برخی مواقع فروغ ما به خاموشی می‌گراید و با بارقه‌ای از شخصی دیگر دوباره روشن می‌شود. هرکدام از ما باید با قدردانیِ عمیق به آنانی بیندیشیم که شعله‌ی درون ما را روشن و زنده نگه می‌دارند.
دکتر آلبرت شوایتزر (۱۸۷۵-۱۹۶۵)
برنده‌ی جایزه‌ی نوبل
سرپرست هیئت پزشکی برای محرومان – فیلسوف

همه‌ی ما در لحظات بخصوصی از زندگی که نیاز به کمک داشته‌ایم، از دیگران کمک و راهنمایی و حمایت دریافت کرده‌ایم. گاهی اوقات شخصی دیگر با تشویق یا راهنمایی و یا با حضوری به موقع زندگیِ ما را تغییر می‌دهد. بعد زندگی پیش می‌رود و ما لحظاتی را که کسی طیِ آنها زندگی‌مان را تغییر داده است فراموش می‌کنیم. گاهی اوقات حتی تأثیر دیگران را از یاد می‌بریم؛ مدت‌ها بعد که به زندگی‌مان نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که آن شخصِ به‌خصوص در زندگیِ ما چه نقش محوریِ شگرفی داشته و به صورت فوق‌العاده‌ای زندگی‌مان را دیگرگون کرده است.

ممکن است این فرد یک معلم، یک مربی، دایی، عمو، خاله یا عمه، برادر، خواهر، پدر یا مادر بزرگ یا هریک از دیگر اعضای خانواده باشد. ممکن است دکتر، پرستار یا بهترین دوست‌تان باشد. ممکن است همان کسی باشد که شما را به شریک فعلی‌تان معرفی کرده یا شما را با موضوعی آشنا ساخته که زمینه‌ی مورد علاقه برای فعالیت شما شده است. کسی باشد که حتی نمی‌شناختیدش و او خیلی کوتاه در زندگیِ شما ظاهر شده و تأثیری بسیار ژرف و اساسی در زندگی‌تان ایجاد کرده باشد.


مادربزرگ‌ام عشق به کتاب و آشپزی و رفتن به حومه‌ی شهر را در وجود من برانگیخت. وقتی او عشق وعلاقه‌اش را با من تقسیم کرد، این مسایل زندگیِ مرا تغییر داد. آشپزی برای مدت بیست سال به سرگرمیِ مورد علاقه‌ام تبدیل شد و عشق به کتاب باعث شد که من نویسنده شوم و عشق به حومه‌ی شهر بر محل زندگی‌ام در زندگی تأثیر گذاشت.
مادر بزرگم همچنین مرا عادت داد تا قدرشناس باشم و واژه‌ی سپاسگزارم را به طور مستمر بگویم. آن وقت‌ها فکر می‌کردم او می‌خواهد که من مؤدب باشم. بعدها دریافتم که وقتی مرا به گفتن واژه‌های مثبت عادت داد در حقیقت بهترین هدیه را به من بخشید. او اکنون دیگر زنده نیست ولی من همیشه به خاطر تأثیر شگرفی که در زندگی‌ام گذاشت از او سپاسگزارم. مادر بزرگ ازت سپاسگزارم !

امروز، شما به افرادی خواهید اندیشید که زندگی‌تان را تغییر داده‌اند. جایی خلوت را پیداکنید و بنشینید و به سه انسان خاصی بیندیشید که زندگیِ شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند. وقتی سه نفر را برگزیدید، با فرض اینکه هم اکنون روبروی شما حاضرند با یک یک‌شان صحبت کنید و به آنها بگویید که چرا از آنها سپاسگزارید و چگونه زندگیِ شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این تمرین را حتماً در یک جلسه و با درنظر گرفتن سه نفر اجرا کنید چراکه باعث می‌شود احساس شکرگزاریِ شما را به سطوح بالاتری ببرد. اگر این تمرین را در طول روز به صورت تکه تکه انجام دهید، نه آن احساس شکرگزاریِ عمیق را خواهید داشت و نه از نتایج شگفت‌انگیز آن برخوردار خواهید شد.

این یک نمونه از آن چیزی است که شما می‌توانید بگویید:
سارا، می‌خواهم از اینکه تشویق‌ام کردی که پیرو احساساتم باشم از تو سپاسگزاری کنم. من آن روز سر در گم و کلافه بودم و حرف‌های تو مرا از ناامیدی نجات داد. به خاطر آنچه که به من گفتی، جرأت آن را پیداکردم که به دنبال رؤیاهایم بروم و به فرانسه رفتم تا به عنوان یک شاگرد آشپز کار کنم. من الان زندگیِ رؤیاهایم را دارم و نمی‌توانم از این شادتر باشم. تمام این‌ها به خاطر چیزی است که تو آن روز به من گفتی. ازت سپاسگزارم سارا!

این بسیار مهم است که شما دلیل این را بگویید که چرا امروز احساس شکر و سپاس می‌کنید. هر چه بیشتر بگویید و احساس قدرشناسی داشته باشید، نتایج بهتر خواهد بود. شما خواهید دید که با انجام این تمرین انرژیِ‌ مثبت در زندگیِ شما به سرحد انفجار می‌رسد. اگر شما در موقعیت یا مکانی نیستید که بتوانید بلند صحبت کنید، می‌توانید آنها را درباره‌ی هریک از افراد بنویسید، درست انگار که دارید نامه می‌نویسید.

وقتی این تمرین را تمام کردید متوجه دیگرگونیِ ژرف و شدیدی در احساسات خود خواهید شد. اولین نشانه برای آنکه بدانید انرژی به کار افتاده، احساس شادی در وجود شماست. دومین نشانه برای پی بردن به عملکرد نیروی شکرگزاری آن است که شما چیزهای باورنکردنی را جذب خواهید کرد. اگر همه‌ی اینها کافی نبود، احساس شادیِ شما بعد از تمرین قدرشناسی چیزهای باورنکردنی بیشتری را جذب خواهد کرد که شما را باز هم خوشحال‌تر می‌کند. این شاهکار زندگی‌ست و این قدرت قدرشناسی است!

تمرین شماره ۱۲
اشخاص توانمندی که تغییری ایجاد کردند

۱-

موهبت‌های خود را بشمارید:   

لیستی از ده موهبت تهیه کنید و بنویسید که چرا برای آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، کلمه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجا که می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.

۲-

محل ساکت و آرامی را پیدا کنید و نام سه نفر را که تغییری شگرف در زندگیِ شما ایجاد کردند روی کاغذی بنویسید.

۳-

از تک تک کسان نامبرده در لیست با ذکر دلیل ودرست مانند اینکه در برابرتان حاضرند تشکر کنید و به هریک از آنها بگویید که چه تغییری در زندگیِ شما ایجاد کرده است.

۴-

پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید سنگ جادوییتان را در دست بگیریدو کلمه‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده بر زبان آورید


راندا برن کتاب معجزه ترجمه وامق عسگری




مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اگر دوست دارید کاری برای شاد بودن خود انجام دهید.اینجا وبلاگ خوبی است. جای خوبی آمده اید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    پیوندهای روزانه
    خرید شارژ مستقیم و و خرید رمز شارژ سیم کارت های اعتباری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 443
  • بازدید سال : 2,674
  • بازدید کلی : 86,602
  • کدهای اختصاصی