loading...
شاد بودن
باران بازدید : 342 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)




دوستان فایل صوتی قسمت دوم از کتاب معجزه سپاسگزاری را می توایند از لینک زیر به رایگان دانلود نمایید(البته دوستانی که عضو کانال شاد بودن در تلگرام هستند تمام فایلها در کانال موجود و به راحتی قابل استفاده است.).


لینک مستقیم دانلود قسمت 2 فایل صوتی کتاب معجزه سپاسگزاری


باران بازدید : 433 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (1)


دوستان فایل صوتی قسمت اول از کتاب معجزه سپاسگزاری را می توایند از لینک زیر به رایگان دانلود نمایید(البته دوستانی که عضو کانال شاد بودن در تلگرام هستند تمام فایلها در کانال موجود و به راحتی قابل استفاده است.).


لینک مستقیم دانلود قسمت اول فایل صوتی کتاب معجزه سپاسگزاری


باران بازدید : 582 شنبه 11 مهر 1394 نظرات (1)

کانال شاد بودن در تلگرام افتتاح شد


تمرینات کتاب معجزه را می توانید به تدریج با صدای من در این کانال بشنوید.

از روز 5شنبه 9مهر این کانال شروع به فعالیت کرده است و مطالب قبلی نیز قابل مشاهده است .

در کانال تلگرام اعضا یکدیگر را نمی بینند وامکان مزاحمت برای افراد وجود ندارد. . و فقط مدیر کانال قادر به ارسال مظلب می باشد . 

لینک کانال شاد بودن در تلگرام:

https://telegram.me/shadboodan

منتظر دبدارتان دوستان و همراهان خوب هستم

در صورتی که برای پیوستن به کانال شاد بودن در تلگرام مشکلی دارید  به (این شماره به تلگرام متصل نیست )09308305704 پیامک بزنید و شماره تلگرام و نام خود را بگویید و بنویسید:کانال شاد بودن در تلگرام 

باران بازدید : 770 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)

روز بیست و هشتم
قدرشناسی را به خاطر بسپارید

در قدرشناسی رازی نهفته است. شما باید بدانید که مواهب همواره اینجاست، پیرامون ما، یا تنها برای شما نادیدنی‌ست.
چارلز دولنیت (متولد ۱۹۵۱)
شاعر و استاد موسیقی فولکلورسلتی

هر روز یگانه است؛ هیچ روزی مثل روز دیگر نیست. چیزهای خوبی که هر روز اتفاق می‌افتد برای همیشه متغیر و متفاوت است. از این روی هنگامی که شما قدرشناسی را با شمارش موهبت‌های دیروزتان به یاد می‌آورید، گذشته از اینکه این کار را چند بار انجام می‌دهید، هر بار متفاوت خواهد بود. این یکی از همان دلایلی است که همواره شکرگزار باشید و قدرشناسی را به یاد بیاورید. این تمرین یکی از قدرتمندترین تمرین‌های جاری است برای آنکه نیروی عظیم قدرشناسی را در زندگی‌تان حفظ کنید.مهم نیست که آرزوهای شما اکنون چه هستند یا در آینده چه آرزوهایی خواهیدداشت، این تمرین قدرتمندترین تمرین برای تمام زندگیِ ‌شماست.
آسان‌‌ترین راه برای به یاد آوردن موهبت‌های روز گذشته آن است که با آغاز روز، شروع کنید. زمانی که از خواب برخاستید، در ذهن‌تان رخدادهای روزتان را مرور کنید و رخدادهای اصلی و عمده‌ی صبح، ظهر، عصر تا وقت خواب را به یاد‌آورید. به خاطر آوردن موهبت‌های روز گذشته به تلاش چندانی نیاز ندارد؛ تنها لازم است که رخدادهای دیروز را به صورت سطحی مرور کنیم، در حین این کار، موهبت‌ها به صورت حباب به سطح خاطره‌های ذهن شما می‌آید. می‌توانید این تمرین را با این پرسش آغاز کنید:
دیروز چه چیزهای خوبی اتفاق افتاد؟


باران بازدید : 792 چهارشنبه 24 دی 1393 نظرات (0)


روز بیست و هفتم : آیینه‌ی شگفت‌انگیز

ظاهر موجودات هماهنگ با احساسات‌شان دچار دیگرگونی می‌شود و از این روست که ما افسون و زیبایی را در آنها می‌بینیم، حال آن که در حقیقت افسون و زیبایی در درون ماست.
جبران خلیل جبران (۱۸۸۳ – ۱۹۳۱)
شاعر و هنرمند


شما می‌توانید بقیه‌ی عمرتان را در شرایطی بگذرانید که برای دیگرگونیِ دنیای اطراف‌تان تلاش داشته باشید و آن را به همان شکلی که دوست دارید تغییر دهید، مشکلات را یکی پس از دیگری پی بگیرید و آنها را سامان ببخشید، از افراد یا شرایط شکایت کنید و هیچ‌گاه در زندگی‌تان به موفقیت نرسید و آرزوهاتان برآورده نشده است. ولی وقتی قدرشناسی را سرمشق زندگی قرار می‌دهید، همه چیز در زندگی‌تان به صورت شگفت‌انگیزی تغییر می‌کند. دنیای شما به صورت فوق‌العاده‌ای دیگرگون خواهدشد چراکه شما تغییر کرده‌اید و چیزی هم که جذب می‌کنید عوض می‌شود.

در واژه‌های الهام‌بخش گاندی و در شعرهای ترانه‌های مایکل جکسون به ما الهام می‌شود که بخش «مردی در آینه» که صدها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد، یکی از پیام‌های قدرتمند در تمام دوران دریافت می‌شد:

کسی را که در آینه است عوض کنید و دنیای شما عوض می‌شود.

اگر تاکنون ۲۶ تمرین را دنبال کرده‌اید، شما تغییر یافته‌اید! ولی با این حال گاهی اوقات کشف تغییرات در خودتان سخت است، لابد پیش از رفتن جلو آیینه، این تغییرات را در شادی‌تان احساس کرده‌اید، یا بهبود شرایط زندگی‌تان و یا دیگرگون شدن دنیای اطراف‌تان را دیده‌اید.

شما تاکنون نیروی قدرشناسی را برای خانواده‌تان یا دوستان، کار، پول، سلامتی،‌ آرزوها یا افرادی که روزانه در کنارشان قرار می‌گیرید به کار گرفته‌اید. ولی کسی که بیش از هر شخص دیگری به قدرشناسیِ شما نیازدارد خودتان هستید.

.
باران بازدید : 338 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز بیست و پنجم
اشاره‌ شگفت‌انگیز

زندگی یک جور بازیگوشی ست … ما به بازی نیاز داریم تا دوباره دنیای پیرامون‌مان را کشف کنیم.
فلورا کولائو (متولد ۱۹۵۴)
نویسنده و درمانگر

تمرین امروز، اشاره‌ی شگفت‌انگیز، یکی از تمرین‌های مورد علاقه‌ی من است، چراکه یک بازی است که شما با جهان انجام می‌دهید و بسیار جذاب است.
فرض کنید که کائنات خیلی دوستانه و دلسوزانه می‌خواهد هر چیزی را که شما می‌خواهید داشته باشید. فرض کنید از آنجاکه کائنات نمی‌تواند بلند شود و آنچه راکه می‌خواهید به شما بدهد، از قانون جذب استفاده می‌کند و به شما نشانه‌ها و علامت‌هایی می‌دهد که کمک می‌کند تا به آرزوهاتان برسید. کائنات می‌داند که شما باید احساس قدرشناسی داشته باشید تا تحقق آرزوها را برای‌تان میسر سازد، بنابراین نقش خود را این‌گونه بازی می‌کند که به شما اشاره‌هایی شخصی نشان می‌دهد تا قدرشناس باشید. از انسان‌ها، شرایط، رخدادهایی که در طول روز شما را احاطه می‌کنند، به عنوان نشانه‌هایی برای قدرشناسیِ شما سود می‌برد. یعنی به این صورت کار می‌کند:

اگر صدای آژیر آمبولانس را می‌شنوید، اشاره‌ای از سوی کائنات است که برای سلامتی‌تان قدرشناس باشید. اگر یک ماشین پلیس را می‌بینید، اشاره‌ی کائنات به شما این است که برای امنیت و آرامش‌تان قدرشناس باشید. اگر کسی را می‌بینید که روزنامه می‌خواند، اشاره‌ی کائنات و نشانه‌ی آن است که برای خبر خوبی که به شما می‌رسد، شکرگزار باشید.

اگر می‌خواهید وزن بدن‌تان را تغییر دهید، وقتی کسی را می‌بینید که وزن دلخواه شما را دارد، اشاره‌ی کائنات به شما آن است که برای آن وزن دلخواه موردنظرتان قدرشناس باشید. اگر یک شریک زندگیِ رمانتیک می‌خواهید، وقتی یک زوج را می‌بینید که دیوانه‌وار عاشق یکدیگرند، اشاره کائنات این است که برای داشتن یک شریک زندگیِ مناسب و رمانتیک قدرشناس باشید. اگر می‌خواهید که یک خانواده داشته باشید، وقتی بچه و نوزادی را می‌بینید، اشاره‌ی کائنات به شما آن است که برای داشتن بچه قدرشناس باشید. وقتی از کنار بانک‌تان یا یک عابر بانک عبور می‌کنید، نشانه‌ی شگفت‌انگیز به شما آن است که برای داشتن پول زیاد قدرشناس باشید. هنگامی که به خانه می‌رسید و همسایه‌تان شما را به خوردن چای یا قهوه دعوت می‌کند، اشاره‌ی کائنات به شما آن است که برای داشتن همسایه‌ی خوب قدرشناس باشید.

ا.

باران بازدید : 1350 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز بیست و سوم
هوای دلپذیری که تنفس می‌کنید

این مسأله کاملاً حقیقت دارد که یک روز برای قدم زدن در هوای فرحبخش صبحگاهی از خانه بیرون بیایید و هنگام بازگشت آدم دیگری باشید، افسون شده و مجذوب!
مری اِلن چیس (۱۸۸۷ – ۱۹۷۳)
آموزشگر و نویسنده

چند سال پیش اگر کسی به من می‌گفت برای هوایی که تنفس می‌کنم، قدرشناس باشم، بی‌ هیچ تردیدی فکر می‌کردم آن شخص دیوانه شده است. این موضوع هیچ حسی را در من برنمی‌انگیخت؛ چرا بر روی زمین کسی باید برای هوایی که تنفس می‌کند، شکرگزار باشد؟

ولی همین که زندگی‌ام به خاطر شکرگزاری پوست انداخت و تغییر کرد، چیزهایی که وجودشان را همیشه تضمینی می‌دانستم یا یک دقیقه هم درباره‌ی آنها فکر نمی‌کردم، برای من به صورت معجزه درآمد. آنگاه از روزمرگی جدا شدم و چشمانم را باز کردم و به تصاویر بزرگتر و شگفتی‌های جهان هستی اندیشیدم. همانطور که دانشمند بزرگ، نیوتن گفته است:

هنگامی که به منظومه‌ی شمسی فکر می‌کنم، می‌بینم که فاصله‌ی زمین از خورشید به گونه‌ای چنان دقیق تنظیم شده که مقدار مناسب و کافی از گرمای آن را دریافت می‌کند. این برحسب شانس و از سر اتفاق نیست.

این کلمات سبب شد که بیشتر و بیشتر به این تصویر بزرگتر فکر کنم. این برحسب اتفاق نیست که یک اتمسفر محافظ ما را احاطه کرده است و فراتر از آن هیچ اکسیژنی یا هوایی نیست. این از سر اتفاق نیست که درختان اکسیژن آزاد می‌کنند تا بار دیگر اتمسفر ما پُر شود. این یک اتفاق نیست که منظومه‌ی شمسی به شکلی کاملاً بی‌نقص در محل خود قرار گرفته، چراکه اگر در جایی دیگر از این کهکشان قرار می‌داشت، بی‌هیچ شک و شبهه‌ای زندگیِ ما در اثر تشعشعات کیهانی از بین می‌رفت. پارامترها و نسبت‌های زیادی وجود دارد که هستی و زندگیِ ما را بر کره‌ی زمین تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ تمام این عوامل به گونه‌ای هستند که بر لبه‌ی تیغ قرار دارند و تنظیم مناسب آنها چنان است که اگر در این پارامترها و نسبت‌ها اندکی دیگرگونگی پدید آید، زندگی را بر روی کره‌ی زمین غیرممکن می‌سازد. اتفاقی بودن هریک از این موارد، باورنکردنی است. به نظر می‌رسد که همه‌چیز به خوبی طراحی و تنظیم شده و سر جای خود قرار گرفته است، فقط برای ما!

وقتی به واقعیت این امر پی ببرید که هیچ کدام از این وقایع اتفاقی نیست و تنظیم عامل‌های میکروسکوپیک در اطراف زمین و بر روی زمین به بهترین نظم و هماهنگی، برای حمایت ماست، آنگاه درخواهید یافت که حس قدرشناسیِ شدیدی برای زندگی شما را فرا می‌گیرد زیرا می‌فهمید که تمامیِ این کارها برای پایداریِ شما انجام گرفته است.
هوای دلپذیری که شما تنفس می‌کنید یک اتفاق و یا یک پیش فرض طبیعت نیست. وقتی به کثرت وقایعی بیندیشید که در طبیعت اتفاق می‌افتد تا ما برای تنفس‌مان هوا داشته باشیم و یک نفس عمیق بگیریم، آنگاه از اهمیت تنفس و هوایی که تنفس می‌کنید آگاهی خواهید یافت.

ما پی در پی در حال تنفس هستیم و هوا را به درون ریه‌ها و بدن‌مان می‌بریم و فکر نمی‌کنیم که همیشه هوایی برای تنفس وجوددارد. اکسیژن یکی از فراوان‌ترین عناصر موجود در بدن ماست و تنفس هوا را به تمام سلول‌های موجود در بدن‌مان می‌رساند تا بتوانیم به زندگی ادامه دهیم. هوا ارزشمندترین هدیه در زندگیِ ماست، چراکه بدون آن هیچ‌یک از ما بیش از چند دقیقه دوام نخواهیم آورد.

هنگامی که نخستین بار استفاده از نیروی قدرشناسی را آغاز کردم، آن را برای بسیاری از خواسته‌های شخصی‌ام به کار بستم و از آن بهره بردم. ولی زمانی نیروی نهاییِ قدرشناسی را تجربه کردم که برای هدیه‌ی واقعیِ زندگی قدرشناسی کردم. هرچه قدر بیشتر برای غروب خورشید، سرسبزیِ یک درخت، اقیانوس، شبنم نشسته روی علف‌ها، زندگی‌ام و افرادی که در آن هستند، قدرشناسی کردم، دور و اطرافم با چیزهایی پُرتر می‌شد که همیشه رؤیاشان را در سر می‌پروراندم. حالا می‌فهمم که چرا این اتفاق رُخ داد. وقتی می‌توانیم برای هدایای ارزشمند زندگی و طبیعت، نظیر هوای پاکیزه‌ای که تنفس می‌کنیم، قدرشناس باشیم، در حقیقت به عمیق‌ترین ارزش‌های ممکن قدرشناسی دست یافته‌ایم و هر کس که به ژرفای قدرشناسی برسد، به فراوانیِ مطلق دست خواهد یافت.

..
باران بازدید : 678 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز بیست و یکم
نتایج باشکوه

شما پیش از خوردن غذا، شُکر می‌کنید. ولی من پیش از هر کنسرت، اُپرا، بازیِ پانتومیم، گشودن هر کتاب، تماشای هر قطعه‌ی کمدی، نقاشی و هر بار فروبردن قلم در شیشه‌ی دوات، شکر می‌کنم.
جی. ک. چسترنون (۱۸۷۴-۱۹۳۶)
نویسنده

همه‌ی ما برای کارهایی که انجام می‌دهیم انتظار نتایج خیره‌کننده و عالی را داریم. گیلبرت کیت چسترستون نویسنده پیش از انجام هر کاری با تشکر کردن و با استفاده از قدرشناسی نتایج دلخواهش را تضمین می‌کرد.

بی‌تردید زمان‌هایی بوده است که پیش خودتان فکر می‌کنید: «امیدوارم که این کار به خوبی پیش رود» یا اینکه «امیدوارم وضعیت بهتر شود» یا اینکه «امیدوارم که به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس باشم». تمام این افکار به بیان امیدواری برای دستیابی به نتیجه‌ی خوب در یک موقعیت ویژه است. ولی زندگی اتفاقی و یا براساس شانس نیست. عملکرد تمامیِ قوانین جهان بر نظمی ریاضی‌وار استوار شده و این چیزی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.
..

باران بازدید : 456 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز نوزدهم
رد پاهای مثبت

هر روز صدها بار به خودم یادآوری می‌کنم که زندگیِ‌ درونی و بیرونی‌ام به کارکردِ افراد بسیاری وابسته است، چه مرده و چه زنده. باید تلاش کنم که ظرفیت آنچه را که به من ارزانی می‌شود، داشته باشم.
آلبرت اینشتین (۱۸۷۹-۱۹۵۵)
فیزیکدان و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل

انیشتین با این جمله‌ها به ما هدیه‌ای داده است که با اکتشافات علمیِ او برابری می‌کند. او یکی از رازهای مهم موفقیت‌اش را به ما معرفی کرده است. شکرگزاریِ هر روزه !

انیشتین الهام‌بخش تمرین امروز ماست و قرار است شما رد پای او را دنبال کنید تا موفقیت را به زندگیِ خود بیاورید. امروز شما مانند انیشتین واژه‌ی سپاسگزارم را صدبار خواهید گفت و این کار را با برداشتن یک صد گام انجام خواهیدداد. در حالی که ممکن است به نظر شما اینگونه باشد که برداشتن این صد قدم باعث تغییر در زندگیِ شما نخواهد شد، شما درخواهید یافت که این کار یکی از قدرتمندترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

خداوند امروز ۸۶۴۰۰ ثانیه به شما هدیه داده است. برای استفاده از هریک از این ثانیه‌ها باید بگویی: سپاسگزارم!
ویلیام اِی وارد (۱۹۲۱-۱۹۹۴) نویسنده

برای ایجاد رد پای مثبت، یک گام برمی‌دارید و همین که پاتان دوباره به زمین می‌رسد، در ذهن‌تان کلمه‌ی سپاسگزارم را می‌گویید و همین که پای دیگرتان به زمین می‌رسد بازهم می‌گویید سپاسگزارم. یک پا، سپاسگزارم، پای بعدی، سپاسگزارم، وبه همین ترتیب شما با برداشتن هر گام سپاسگزارم را می‌گویید.


باران بازدید : 1121 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز هجدهم
لیست کارهای انجام دادنی

دنیا پر از چیزهای شگفت‌انگیز است و منتظر شعور و سرعت انتقال ما مانده تا هوشمندانه رشد کند.
اِدن فیلپوتی (۱۸۶۲-۱۹۶۰)
رمان نویس و شاعر

وقتی به درستی به قدرشناسی فکر می‌کنید، درمی‌یابید که بهترین دوست‌تان است. او همیشه در کنار شماست، همیشه آماده است تا به شما کمک کند، هیچ‌وقت تنهاتان نمی‌گذارد و به شما پشت نمی‌کند و هرچه محکم‌تر به او تکیه دهید، بیشتر به شما کمک خواهد کرد و زندگی‌تان را از مواهب بیشتر سرشار می‌کند. تمرین امروز به شما می‌آموزد که بیشتر به قدرشناسی تکیه کنید، تا بتواند کارهای ارزنده‌ی بیشتری برای‌تان انجام دهد.

هر روز، در زندگی مشکلات کوچکی چهره نشان می‌دهد و نیاز است که آنها را حل کنید. گاهی اوقات اگر چگونگیِ راه حل مشکل را ندانیم ممکن است احساس درماندگی کنیم. شاید مشکل شما این باشد که برای انجام تمام کارهاتان وقتِ لازم را ندارید و به این خاطر متضرر می‌شوید چراکه در شبانه روز ۲۴ ساعت بیشتر وقت نداریم وبه این خاطر شما احساس می‌کنید که سرتان بسیار شلوغ است و یا به اصطلاح وقت سر خاراندن هم ندارید و به اندازه‌ی لازم اوقات فراغت ندارید. شاید در خانه باشید و مشغول مراقبت از فرزندان هستید و احساس خستگی و کلافگی می‌کنید ولی وسیله‌ای برای کمک به شما وجود ندارد. شاید با مشکلی روبرو هستید که نیاز به حل فوری دارد ولی شما راه‌حلی سراغ ندارید. شاید چیزی را گم کرده‌اید و تلاش‌تان را برای یافتن آن انجام داده‌اید ولی در این کار توفیقی نداشته‌اید. شاید چیزی یا کسی را لازم دارید مثل حیوان خانگی، پرستار خوب بچه، آرایشگر ماهر، یا دندانپزشک یا دکتری حاذق و برخلاف تلاش زیادتان نتوانسته‌اید آن را به دست آورید. شاید به خاطر آنکه کسی برای انجام کاری از شما درخواستی کرده ولی نمی‌دانید که چگونه به درخواست‌اش پاسخ دهید دچار مشکل هستید. شاید شما با کسی دشمنی و مشکل دارید ولی به جای یافتن راه‌حلی برای مشکل، شرایط رو به وخامت گذارده است.

.
باران بازدید : 743 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز هفدهم
راهکار افزایش درآمد

در جهان هستی، هیچ رویداد اتفاقی یا حادثه‌ای وجود ندارد. هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر آنکه اراده‌ی کسی بر رخ دادنِ آن قرار گیرد.
ویلیام بورو (۱۹۱۴ – ۱۹۹۷)
شاعر و نویسنده

هنگامی که شما نیروی قدرشناسی را به سوی یک موقعیت منفی هدایت می‌کنید، موقعیت جدیدی ایجاد می‌شود که شرایط پیشین را از بین می‌برد. به این معنا که وقتی شما خود را به جایی برسانید که برای پول شکرگزار باشید نه آن‌که نداشتن پول را احساس کنید، شرایط جدیدی برای‌تان ایجاد می‌شود که کمبود پول را از بین می‌برد و به صورت شگفت‌انگیزی آن را با پول بیشتری جایگزین می‌کند.

هر احساس بدی درباره‌ی پول، آن را از شما دورتر می‌کند و میزان پول را در زندگی‌تان کاهش می‌دهد و هر بار که این احساس را داشته باشید، مقدار پول را کمتر می‌کنید. اگر درخصوص پول احساساتی مانند حسادت، نارضایتی، نگرانی و ترس داشته باشید، هیچ‌وقت نمی‌توانید پول بیشتری به دست آورید. قانون جذب می‌گوید هر چیزی مشابه خود را جذب می‌کند، بنابراین اگر شما از نداشتن پول احساس نارضایتی کنید، با به دست نیاوردن پول کافی، نارضایتی‌تان بیشتر می‌شود. اگر نسبت به پولی که دریافت می‌کنید، نگران باشید، شرایط‌تان به سمت و سوی افزایش نگرانی تغییر جهت می‌دهد. اگر نسبت به پولی که دریافت می‌کنید، بیمناک باشید، شرایط‌تان به جانب افزایش بیمناکی تغییر جهت خواهد داد.

..
باران بازدید : 557 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)


روز شانزده‍م
شکرگزاری و معجزه‌ی آن در سلامتی
معجزه با طبیعت در تضاد نیست، فقط با شناخت ما از طبیعت در تضاد است.
سن اگوستین (۳۵۴ – ۴۳۰)
عالم الهیات و کشیش کاتولیک

ما باید بیشتر وقت‌ها احساس سلامتی، پُر انرژی بودن و شادمانی داشته باشیم زیرا به این صورت است که می‌توانیم به امتیاز و شایستگیِ خود برای سلامتیِ کامل دست یابیم. واقعیت این است که خیلی کسان متأسفانه این احساس را ندارند. بسیاری با بیماری، مشکلاتی در ساختار بدنی یا مشکلات روانی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند که تمامیِ این‌ها به معنای برخوردار نبودن از سلامت کامل است.

شکرگزاری سریع‌ترین راهی است که من می‌شناسم و به وسیله‌ی آن می‌توان سلامتیِ کاملی را به دست آورید که به لحاظ بدنی و جسمانی انتظارش را دارید. تمامیِ بهبودی‌های معجزه‌واری که ما تاکنون دیده‌ایم، نتیجه‌ی بازگشت سریع سلامتی به بدن انسانی است که پیشتر در آن نشانی از سلامتیِ کامل دیده نمی‌شد. اگر فکر می‌کنید که شکرگزاری باعث تأثیرهای معجزه‌آسا در سلامتی و بدن شما نمی‌شود، آنگاه چند تا از داستان‌های مربوط به بازگشت معجزه‌وار سلامتی را در سایت www.thesecret.tv/stories بخوانید.

نیروی معجزه‌آسای شکرگزاری سبب می‌شود جریان سلامتی در ذهن و بدن افزایش یابد که می‌تواند برای بهبود سریع‌تر به بدن کمک کند و این مسئله در پژوهش‌های بسیاری اثبات شده است. نیروی قدرشناسی، دست به دست مراقبت مناسب از بدن یا تغذیه یا توصیه‌های پزشکی می‌دهد که شما انتخاب کنید.

باران بازدید : 196 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

روز پانزدهم
روابط‌تان را به گونه‌ای معجزه‌آسا بهبود بخشید

اگر روابط شما با شخص یا اشخاصی سرد است و یا روابط‌تان با آنها به شکست انجامیده و قلب‌تان از این بابت شکسته یا در قلب‌تان کینه و یا سرزنشی متوجه آنهاست، می‌توانید این وضع را با قدرشناسی عوض کنید. قدرشناسی به گونه‌ای شگفت هر رابطه‌ی سختی را بهبود خواهد بخشید، خواه با خواهرتان باشد یا برادر، پسرتان، دخترتان، شریک و یا رئیس. همکار، مادر یا پدر همسرتان، دوست و یا همسایه‌تان.

هنگامی که با یک رابطه‌ی سخت یا یک موقعیت چالش برانگیز در یک ارتباط روبرو هستیم، تقریباً در همه‌ی آن شرایط ، حتی ذره‌ای نسبت به آن فرد سپاسگزار نیستیم. به جای آن، به خاطر مشکلات‌مان به متهم کردن دیگران می‌پردازیم و این یعنی که اندکی حسِ‌ قدرشناسی نیز در ما وجود ندارد. سرزنش هیچ‌گاه باعث بهبود یک رابطه نمی‌شود و به همین ترتیب زندگیِ شما را بهتر نمی‌کند. در حقیقت هر اندازه که شما بیشتر سرزنش می‌کنید، روابط‌تان بدتر می‌شود و زندگی‌تان به سوی بدتر شدن پیش خواهد رفت.


باران بازدید : 694 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

روز سیزدهم
تمامیِ آرزوها‌تان را به واقعیت تبدیل کنید
تخیل، یک قالیچه‌ی پرنده‌ی واقعی است.
نورمن وینسنت پیل (۱۸۹۸-۱۹۹۳) نویسنده

اگر تمرین‌ها را روز به روز دنبال کرده باشید، تاکنون برای تمام آنچه که دریافت کرده‌اید یا به دریافت‌اش ادامه می‌دهید، به کمک تمرین شکرگزاری شالوده‌‌ی شگفت انگیزی را بنا نهاده‌اید. لیکن امروز، روزی هیجان‌انگیز است، چراکه شما درصدد شروع استفاده از قدرت غیرقابل توصیفِ شکرگزاری برای رؤیاها و خواسته‌هاتان هستید!

در خلال سده‌ها و دوران گذشته صدها تمدن بومی مراسم شکرگزاری را پیش از دستیابی به چیزهایی که می‌خواسته و می‌خواهند به صورت سنتی به جا آورده‌اند، مراسم استادانه‌ای را به زحمت ساخته‌اند که تا سرحد امکان بیشترین انرژی را به شکرگزاری‌شان بیفزایند. مصری‌های باستان، طغیان رودخانه‌ی نیل را جشن می‌گرفتند تا از تداوم جریان آب در رود مطمئن شوند؛ سرخپوستان آمریکا و بومی‌های استرالیا، رقص باران را انجام می‌دادند، قبیله‌های مختلف آفریقایی مراسم جشنی رابرای غذا و پیش از شکار ترتیب می‌دادند و در تمامیِ مراسم عبادی در هر فرهنگ و مذهبی، شکرگزاری پیش از دریافت آنچه مطلوب است، آورده شده است. قانون جذب می‌گوید هر چیزی همسان خود را جذب می‌کند، این بدان معناست که شما می‌بایست تشابه و یا تصویری را از آنچه که می‌خواهید در ذهن و اندیشه‌ی خود ایجاد کنید. سپس برای جذب خواسته‌تان، باید احساس کنید که آن چیز به راستی به شما تعلق دارد، بنابراین احساس شما باید مشابه همان احساسی باشد که وقتی داشتید چیز دلخواه‌تان را دریافت می‌کردید وجودتان را فرامی‌گرفت. آسان‌ترین راه برای انجام این کار، این است که برای آنچه می‌خواهید، پیش از دریافت آن شکرگزار باشید. اگر پیشتر هرگز بدون استفاده از قانون شکرگزاری، چیزی راکه می‌خواستید دریافت نکرده‌اید، شما اکنون جنبه‌ی دیگری از نیروهای شگفت‌آور آن را کشف کرده‌اید.

«هرکس که (حالا) شکرگزار باشد (در آینده) بیشتر دریافت خواهد کرد و فراوانی به او تعلق خواهد گرفت.»


بقیه روز سیزده و مطالب روز چهاردهم در ادامه ی مطلب


باران بازدید : 453 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

روز دوازدهم
انسان‌های توانمندی که تغییری ایجاد کرده‌اند

برخی مواقع فروغ ما به خاموشی می‌گراید و با بارقه‌ای از شخصی دیگر دوباره روشن می‌شود. هرکدام از ما باید با قدردانیِ عمیق به آنانی بیندیشیم که شعله‌ی درون ما را روشن و زنده نگه می‌دارند.
دکتر آلبرت شوایتزر (۱۸۷۵-۱۹۶۵)
برنده‌ی جایزه‌ی نوبل
سرپرست هیئت پزشکی برای محرومان – فیلسوف

همه‌ی ما در لحظات بخصوصی از زندگی که نیاز به کمک داشته‌ایم، از دیگران کمک و راهنمایی و حمایت دریافت کرده‌ایم. گاهی اوقات شخصی دیگر با تشویق یا راهنمایی و یا با حضوری به موقع زندگیِ ما را تغییر می‌دهد. بعد زندگی پیش می‌رود و ما لحظاتی را که کسی طیِ آنها زندگی‌مان را تغییر داده است فراموش می‌کنیم. گاهی اوقات حتی تأثیر دیگران را از یاد می‌بریم؛ مدت‌ها بعد که به زندگی‌مان نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که آن شخصِ به‌خصوص در زندگیِ ما چه نقش محوریِ شگرفی داشته و به صورت فوق‌العاده‌ای زندگی‌مان را دیگرگون کرده است.

ممکن است این فرد یک معلم، یک مربی، دایی، عمو، خاله یا عمه، برادر، خواهر، پدر یا مادر بزرگ یا هریک از دیگر اعضای خانواده باشد. ممکن است دکتر، پرستار یا بهترین دوست‌تان باشد. ممکن است همان کسی باشد که شما را به شریک فعلی‌تان معرفی کرده یا شما را با موضوعی آشنا ساخته که زمینه‌ی مورد علاقه برای فعالیت شما شده است. کسی باشد که حتی نمی‌شناختیدش و او خیلی کوتاه در زندگیِ شما ظاهر شده و تأثیری بسیار ژرف و اساسی در زندگی‌تان ایجاد کرده باشد.


باران بازدید : 575 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

روز یازدهم
یک صبح فرحبخش

بامدادان که از خواب برمی‌خیزید، از این که زنده‌اید، می‌اندیشید، لذت می‌برید و عشق می‌ورزید احساس خوشبختی کنید.
مارکوس اورلیوس (۱۲۱-۱۸۰)
امپراتور روم

برای آنکه مطمئن شوید روزی که در پیش دارید روزی فرحبخش است، باید صبح‌تان را از قدرشناسی سرشار کنید. وقتی شکرگزاری را با برنامه‌های عادیِ صبحگاهی‌تان می‌آمیزید، نتیجه‌ی مثبت آن را در طول روز احساس خواهید کرد.

هر صبح فرصت‌های زیادی برای شکرگزاری وجود دارد واین با برنامه‌های عادی‌تان تداخلی نخواهد داشت و از شما وقت اضافی نخواهد گرفت، چراکه شما می‌توانید آن را در خلال برنامه‌های دیگرتان نیز انجام دهید. در شروع صبحِ با قدرشناسی، سود دیگری نیز نهفته است زیرا می‌تواند شما را از توجه به افکار منفی و مخرب بازدارد و از دردسر نجات دهد چون ممکن است این افکار تمام روزتان را خراب کند و خود متوجه نباشید.برای یافتن نکات مثبت در زندگی برای قدرشناسی، ذهن خود را متمرکز کنید، آنگاه فرصتی برای افکار منفی و زیان‌آور نخواهد بود. بعد از انجام این تمرین، در حالی که احساس خوشحالی و اعتماد به نفس بیشتری دارید، به فعالیت‌های روزانه می‌پردازید و این دقیقاً زمانی است که شما خواهید دید که دیگرگونی در برابر چشمان‌تان رخ می‌دهد.

باران بازدید : 504 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

روز دهم
انرژی مثبت همچون گرد و غبار همه را فرامی‌گیرد

هیچ وظیفه‌ای واجب‌تر از بازگرداندن سپاسگزاری وجود ندارد.
سنت آمبروز (۳۴۰-۳۹۷)
کارشناس الهیات و اسقف کاتولیک

آموزه‌های روحانیِ باستانی می‌گویند که هر آنچه ما از صمیم قلب به دیگران می‌دهیم، صدبرابر به خودمان بازمی‌گردد. بنابراین قدرشناسی و تشکر زبانی از دیگران و گفتن سپاسگزارم بابت آنچه که از آنها دریافت می‌دارید، برای بهبود شرایط زندگیِ شما لازم است.

قدرشناسی یک انرژیِ قدرتمند است، بنابراین نیروی قدرشناسی را می‌توانید به سوی هرکسی گسیل دارید. اگر انرژیِ قدرشناسی را به مانند خاک نورانی تصور کنید، وقتی که در برابر دریافت چیزی از دیگران از آنها تشکر می‌کنید به آن می‌ماند که گرد و غبار انرژی را بر آنها می‌افشانید. انرژیِ مثبت و قدرتمند بر هر کسی که شما آن را به سویش می‌فرستید تأثیر می‌گذارد و او را غنی می‌کند. بسیاری از ما در طول روز، از طریق تلفن یا ایمیل یا رو در رو یا در محل کار، رستوران، آسانسور، اتوبوس یا مترو با افراد بسیاری ارتباط داریم و در بسیاری از حالات این افراد لیاقت قدرشناسیِ ما را دارند چرا که چیزی از آنها دریافت می‌کنیم.


باران بازدید : 849 شنبه 20 دی 1393 نظرات (1)

روز نهم
پول رُبا یا مغناطیس پول

تنها با قدرشناسی است که زندگی پُربار می‌شود.
دیتریش بون هوفر (۱۹۰۶-۱۹۴۵)
کشیش آیین لوتر

قدرشناسی گنج، و شکوه و شکایت کردن ننگ و فقر است. این قانون طلایی برای همه‌ی دوران زندگی‌تان است، چه درباره‌ی سلامتی، شغل، ارتباط‌ها یا پول‌تان. حتی اگر پول زیادی ندارید، هر قدر که برای داشته‌هاتان سپاسگزار باشید، پول بیشتری به شما خواهد رسید. هرچه قدر شما بیشتر درباره‌ی پول شکایت کنید فقیرتر و تنگدست‌تر می‌شوید.

تمرین امروز بر آن است که یکی از اصلی‌ترین علل شکایت مردم نسبت به پول را به یک عامل برای قدرشناسی بدل سازد تا قدرت آن را برای تغییر وضعیت مالی‌تان دوچندان کند. شما شکایت را که فقیرترتان می‌کند با قدرشناسی عوض خواهید کرد که شما را به نیروی مثبت سپاسگزاری به فردی ثروتمند تبدیل می‌کند.
بسیاری از کسان می‌پندارند که درباره‌ی پول گِلِه نمی‌کنند اما اگر در زندگیِ خود کمبود پول را احساس کنند بدون درک آن دست به شکایت و گِلِه می‌زنند. شکایت در ذهن یا زبان افراد صورت می‌گیرد و خیلی کسان، خود از بسیاری از افکاری که در سر دارند آگاه نیستند. شکایت کردن، افکار نومید کننده یا به کار بردن واژه‌های منفیِ اشک‌آلود و یا نگران‌کننده درباره‌ی پول، تنگدستی می‌آفریند و البته بزرگترین شکایت‌ها زمانی صورت می‌گیرد که باید پولی پرداخت شود.

نداشتن پول کافی برای پرداخت صورت حساب‌ها، یکی از بدترین وقایع است که می‌تواند رخ دهد. مانند آن است که جریان بیشتری از صورت حساب‌ها نسبت به پول شما، وجود دارد. هنگامی که درباره‌ی صورت حساب‌های خود گلایه‌ می‌کنید در حقیقت شما نسبت به پول می‌نالید و این باعث تنگدستی‌تان می‌شود.

باران بازدید : 530 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)


روز هشتم
آمیزه‌های انرژیِ مثبت
در یک قلب شکرگزار، همواره ضیافت برپاست.
دبلیو. جی. کامرون (۱۸۷۹-۱۹۵۳)
روزنامه‌نگار و بازرگان

شکرگزاری پیش از خوردن غذا یک رسم هزاران ساله است که به دوران مصر باستان برمی‌گردد. با شتاب گرفتن زیاد زندگی در قرن بیست و یکم، صرف وقت برای سپاسگزاری پیش از غذا به فراموشی سپرده شده است. استفاده از فرصت سادهٔ خوردن غذا یا نوشیدن برای قدرشناسی باعث افزایش انرژی مثبت در زندگیِ ما می‌شود.

اگر شما به زمانی می‌اندیشید که به راستی گرسنه بودید و به خاطر خواهید آورد که در آن موقع نمی‌توانستید به درستی فکر کنید یا کاری انجام دهید، آنگاه احساس ضعف بدنی می‌کنیدو اندام‌هاتان دچار رعشه می‌شود. ذهن‌تان از کار می‌افتد و احساس‌تان فروکش می‌کند. تمام این وقایع در اثر نخوردن غذا، حتی برای مدتی کوتاه اتفاق می‌افتد. شما به غذا نیاز دارید تا زنده بمانید، فکر کنید، احساس خوبی داشته باشید، بنابراین قدرشناس بودن نسبت به غذا یک معاملهٔ بسیار عادلانه به نظر می‌رسد.

برای آنکه نسبت به غذایی که می‌خورید احساس قدرشناسیِ بیشتری داشته باشید، یک لحظه صبر کنید و به تمام کسانی بیندیشید که برای آنکه شما غذایی برای خوردن داشته باشید، زحمت کشیده‌اند. برای آنکه شما میوه و سبزیِ سالم برای خوردن داشته باشید، باغداران باید گیاهان را بکارند و به آنها غذا و آب لازم را بدهند و از آنها مراقبت کافی به عمل آورند تا بعد از ماه‌ها بتوانند محصول آن را آمادهٔ برداشت کنند. پس از آغاز برداشت، این محصولات باید به صورت مناسب بسته‌بندی شود و در اختیار پخش‌کننده‌ها و عوامل، حمل و نقل قرار گیرد و آنها با پیمودن مسافت‌های طولانی و با زحمت شبانه روزی و هماهنگ با سایر عوامل، میوه وسبزی را به صورت کاملاً سالم و تازه به شما می‌رسانند.


باران بازدید : 1082 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز هفتم :
راه‌های خروج از منفی بودن

یک انسان قدرشناس در تمام حالات سپاسگزار است.

هر موقعیت منفی، خواه یک رابطهٔ پُر دردسر باشد یا نبودِ سلامتی یا مشکلِ کاری، ناشی از نبودِ سپاسگزاری به مدت طولانی است.

اگر ما برای چیزهایی که در زندگی‌مان هست شکرگزار نباشیم، به صورت ناخودآگاه وجود آنها را برای همیشه تضمینی خواهیم دانست.

همیشه مهیا دانستن چیزها مقدمهٔ رخدادهای منفی است، چرا که در این شرایط ما از وجود آنها شکرگزار نخواهیم بود و کاراییِ نیروی قدرشناسی را در زندگی‌مان متوقف می‌کنیم. همانطور که شکرگزار بودن باعث موفقیت‌آمیزتر شدن زندگیِ ما می‌شود، تضمینی دانستن وجود چیزهای مختلف هم سبب نزول و اُفت میزان موفقیت در زندگی می‌شود.

آیا برای داشتن سلامتی شکرگزار هستید؟ یا فقط وقتی متوجه سلامتیِ خود می‌شوید که به درد یا بیماری گرفتار می‌آیید؟ آیا هر روز برای کارتان شکرگزاری می‌کنید یا فقط در زمان اضطرار به فکر آن می‌افتید؟ آیا برای حقوق و درآمد خود شاد هستید یا آن را یک چیز همیشگی و پیش پا افتاده می‌دانید؟ آیا زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود، به خاطر کسانی که دوست‌شان دارید سپاسگزار هستید یا فقط زمانی که مشکلی پیش می‌آید با دیگران دربارهٔ آنها صحبت می‌کنید؟ آیا برای اتومبیل‌تان که به خوبی کار می‌کند شکرگزار هستید یا فقط هنگامی که از کار می‌افتد به فکر آن می‌افتید؟
آیا برای زنده بودن‌تان در هر روز سپاسگزار هستید یا زنده بودن خود را یک مسئلهٔ پیش پا افتاده می‌دانید؟
تضمینی دانستن چیزها، به شکایت کردن و بروز افکار و سخنان منفی می‌انجامد، بنابراین وقتی شکایت می‌کنید، براساس قانون جذب، شما چیزهای بیشتری برای انتقاد و شکایت کردن در زندگی‌تان خواهید داشت!

اگر نسبت به هوا، ترافیک، رئیس‌تان، همسرتان، دوستان، غریبه‌ها، ایستادن در صف‌ها، صورت حساب‌ها، اقتصاد، قیمت اجناس، یا سرویس‌های یک شرکت شکایت داشته باشید، شما شکرگزار نیستید و در واقع زندگیِ رویایی‌تان را با این شکایت‌ها پس می‌زنید و به عقب می‌رانید.


 

باران بازدید : 534 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز ششم
راز پیشرفت کارها،مدیر نامرئی

اگر شما هر فعالیتی، هر هنری، هر مهارتی و هر نظم و ترتیبی را که بر آن تسلط دارید تا آنجا که امکان دارد به پیش ببرید و تا مرزهایی به جلو برانیدشان که پیش‌تر به آن نرسیده بودند، آنگاه آنها را به سرزمین معجزه رهنمون شده‌اید.
تام رابین (۱۹۳۶-) نویسنده


چگونه امکان دارد کسی که در فقر مطلق به دنیا آمده، بی‌هیچ چیزی زندگی را شروع کند و با تحصیلات بسیار کمی که دارد، رئیس جمهور یا فرد مشهوری شود یا یک امپراتوری را بناگذارد و به یکی از ثروتمندان جهان بدل شود؟

و چگونه است که دو نفر که کاری را با هم شروع می‌کنند، یکی‌شان به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابد، حال آنکه دیگری به رغم تلاشی که برای دستیابی به موفقیت به خرج می‌دهد، به نتیجهٔ مهمی دست پیدا نمی‌کند.

.
باران بازدید : 604 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز پنجم
ثروت، پاداش شکرگزاری

شکرگزاری ثروت است و شکایت، فقر.
کریستین ساینس هیمنال

اگر در زندگیِ شما کمبود پول وجود دارد، دقت کنید که نگرانی و حسادت، رشک و ناامیدی، دلسردی، شک و ترس دربارهٔ پول، هیچ‌گاه برای شما پول بیشتر نمی‌آورد

زیرا این احساسات از کمبود حس قدرشناسی برای پولی ناشی می‌شود که اکنون دارید. شکایت کردن راجع به پول، بحث کردن دربارهٔ پول، سرخورده شدن در ارتباط با پول، نق زدن دربارهٔ قیمت چیزی نشانه‌های شکرگزاری نیست، بنابراین وضعیت پولی در زندگیِ شما نه تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر هم می‌شود


شکرگزاری آن هم زمانی که پول کمی دارید، برای برخی افراد احساس چالش برانگیزی است، ولی هنگامی که متوجه شوید تا زمانی که شکرگزار نباشید، هیچ تغییری پدید نمی‌آید، به شکرگزار بودن متقاعد خواهید شد

.
برای افراد زیادی، پول مسئله‌ای فریبنده است. به ویژه وقتی که پول کافی ندارند، بنابراین، دو گام برای رسیدن به پول مورد نیاز وجود دارد. بسیار مهم است که شما تمرین را با دقت در ابتدای روز مطالعه کنید، چراکه می‌باید تمرین پول را در طول روز اجرا کرد.

چند لحظه بنشینید و به دوران کودکیِ خود بیندیشید، در آن دوران شما پولی نداشتید.

باران بازدید : 730 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

ر وز چهارم : سلامتی، هدیه‌ی زندگی

سلامتی بزرگترین ثروت است.
ویرژیل، شاعر روم باستان (۱۹-۷۰ پیش از میلاد)

سلامتی گرانبهاترین موهبت در زندگیِ انسان‌هاست و همواره سلامتیِ خود را بیش از هر چیز دیگری مهیا و تضمین شده می‌دانیم. برای بسیاری از ما، سلامتی‌مان تنها زمانی مهم است که آن را ازدست می‌دهیم. آنگاه به این واقعیت پی می‌بریم که بدون سلامتی، هیچ چیز نداریم.

یک ضرب‌المثل ایتالیایی هست که حقیقت را درباره‌ی سلامتیِ ما می‌گوید: «کسی که از سلامتی‌اش لذت می‌برد، ثروتمنداست. حتی اگر خودش آن را نداند.»



سلامتی هدیه‌ی زندگی‌ست؛ این چیزی است که به شما داده شده و هر روز به شما داده خواهد شد. علاوه بر هر کاری که برای سلامتیِ خود انجام می‌دهیم، باید برای داشتن چنین موهبتی شکرگزار باشیم، تا سلامتیِ بیشتری به دست آوریم

سپاسگزاری ، نوعی واکسن ضد زهرابه‌ها و ضد عفونت است.
جان هنری جووت (۱۹۲۳ – ۱۸۶۴)
کشیش و نویسنده


میزان شکرگزاریِ شما به خاطر سلامتی، مشخص کننده‌ی میزان بهبودی است که در سلامتی‌تان به صورت افزاینده‌ای دیده خواهد شد و به همان میزان که قدرشناس سلامتی‌تان نباشید، به همان میزان سلامتیِ خود را از دست می‌دهید. زندگی‌کردن با کاهش سلامتی یعنی آنکه یارایی، ‌انرژی و توان، سیستم ایمنی و تمام ساختارهای دیگر بدن و ذهن‌تان کاهیده می‌شود.

قدرشناس سلامتی بودن به شما یاری می‌دهد تا به خاطر شکرگزار بودن سلامت بیشتری دریافت کنید و در عین حال، فشار و نگرانی را از بدن و روان‌تان می‌زداید. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که فشار و تنش‌های جسمی و روانی عامل اساسیِ بسیاری از بیماری‌هاست. همچنین نشان می‌دهدکه افراد قدرشناس سریع‌تر شفا می‌‌یابند و به تقریب ۷ سال بیشتر زندگی می‌کنند.


تمرین‌های این بخش، با خواندن پاراگراف‌هایی درباره‌ی سلامتیِ بدن‌تان شروع می‌شود که در ادامه می‌آید.
باران بازدید : 1851 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)


اصل سپاسگزاری باعث می شود که روابط بهبود یابند و شکوفا شوند


وقتی شکر و سپاستان را برای هر رابطه ای افزایش می دهید، شما به طور سحر آمیزی خوشبختی و اتفاقات خوب را در آن رابطه دریافت خواهید کرد.
همین طور این که شکر و سپاس به خاطر روابط نه فقط این رابطه ها را تغییر میدهد بلکه شما را هم دگرگون میسازد.
مهم نیست که اکنون خلق و خوی شما چیست، شکر و سپاس به شما صبر، فهم، شفقت و مهربانی بیشتری می بخشد، تاجایی که حتی خودتان را نخواهید شناخت.
ناراحتی های کمی که زمانی آن را احساس می کردید و نارضایتی هایی که در روابط خود داشتید ناپدید خواهد شد، زیرا وقتی صادقانه به خاطر شخص دیگر شاکر و سپاسگزار باشید هیچ چیزی وجود ندارد که بخواهید درمورد آن شخص تغییر دهید. از آنها انتقاد نمی کنید، شکایت و سرزنش نمی کنید، چون خیلی درگیر این موضوع می شوید که بخاطر خصوصیات خوبشان از انها تشکر و قدردانی کنید. در حقیقت، حتی قادر نخواهید بود چیزهایی که قبلا درموردشان ناراحت بودید را ببینید.کلمات خیلی قدرتمند هستند، بنابراین وقتی درمورد هرشخصی اظهار نارضایتی و شکایت کنید در واقع به زندگی خودتان اسیب می رسانید. زندگی خود شماست که پر از رنج و مشکلات می شود.
طبق قانون جاذبه هرچیزی که درمورد شخص دیگر فکر کنید و بگویید به خودتان بر می گردد.
این بیشترین دلیلی است که چرا بزرگترین متفکران و معلمان جهان به ما گفته اند که باید شاکر و سپاسگزار باشیم.
آنها می دانستند که اگر بخواهید در زندگیتان بیشتر بدست آورید و به طور سحرآمیزی زندگیتان بهبود پیدا کند باید نسبت به دیگران شاکر و سپاسگزار باشید، درست همانطور که انها هستند. چه اتفاقی می افتد اگر هر شخصی که روابط نزدیکی با شما داشت می گفت: همان طور که هستی دوستت دارم، در این صورت چه احساسی داشتید ؟* تمرین جادویی امروز این است که سپاسگزار و قدردان افراد باشیم درست همانطور که هستند! حتی اگر همه ی روابط تان در حال حاضر خوب باشد از طریق این تمرین باشکوه تر و زیباتر خواهد شد.
با هر چیزی که در هر شخصی می یابید تا به خاطر ان شاکر و سپاسگزار باشید خواهید دید که این شکرگزاری و قدرشناسی جادوی هیجان انگیزش را به جا میگذارد و روابط تان محکم تر و رضایت بخش تر و پر مایه تر از زمانی خواهد شد که شما فکر می کردید می توانست این طور باشد.* سه تا از نزدیک ترین روابط خود را انتخاب کنید که میخواهید برای آن سپاسگزار باشید.
شما می توانید هرکدام از سه رابطه ای که برایتان اهمیت دارد را انتخاب کنید، به شرطی که عکس از هرکدام از ان اشخاص داشته باشید
سپس اماده شوید تا جادو را به حرکت در آورید.
بنشینید و درباره ی چیز هایی که درمورد این شخص بیشتر از همه دوست دارید فکر کنید، آنها چه هستند؟ بهترین خصوصیاتشان چه چیز هایی هستند؟
می توانید بخاطر صبر و حوضله شان،استعداد هایشان،لبخند یا قلب مهربانشان و.. شاکر و سپاس گزار باشید.می توانید بخاطر کارهایی که همراه با ان شخص انجام می دادید و لذت می بردید سپاسگزار باشید، یا می توانید زمانی را به خاطر اورید که ان شخص بخاطر شما در انجا بود و از شما مراقبت می کرد یا حامی و پشتیبان شما بود.
بعد از این عکسشان را جلوی خود بگذارید یا روی کامپیوترتان، پنج خصوصیت خوبشان را که برای آنها بیشتر از همه سپاسگزار هستید را انتخاب نمایید. همانطور که فهرستی از این خصوصیات اماده می کنید به عکس ان شخص نگاه کنید و هر جمله را با عبارت جادویی متشکرم اغاز نمایید، آن شخص را به اسم خطاب کنید و سپس چیزی را که برایش شاکر و قدر شناس هستید را بنویسید.مثال :
 

باران بازدید : 11600 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (2)

دوستان عزیزم سلام

از دوست عزیم گیس گلابتون سپاسگزارم که ایده قرار دادن این جادو و معجزه را به من داد و همچنین سایت یک پزشک که مطالب رو ازونجا گرفتم و و اصلاحش کردم و چند نکته اون رو تکمیل کردم و اینجا گذاشتم 

این مطالب برگرفته شده ازکتاب معجزه شکر گزاری هست که شما رو دعوت به انجام این تمرینات می کنم

لازمه که تمرین ها مو به موانجام بشه تا تاثیراتش روبتونید حس کنید وبینید

این کتاب نوشته

"راندا برن"

نویسنده کتاب راز هست

و چندینبار درایران توسط چند مترجم ازجمله مسیحا برزگر و .. ترجمه شده و به نامهای ،معجزه،معجزه شکر گزاری،معجزه سپاسگزاری موجود هست.

 

سپاسگزاری قابل انتقال است،

به هرکجا که بروید آنرا با خود می برید و

در این صورت هر کجا هم که بروید، جادو اتفاق می افتد

!
اگر یک روز را از دست بدهید احتمالا سرعت و شتاب چیزی که انجام داده اید را از دست خواهید داد.

برای اینکه مطمئن شوید قدرت جادو را کاهش نمی دهید،

زمانی که یک روز از دست دادید، 3 روز به عقب برگردید و فعالیت را دوباره از انجا شروع کنید

.

بسیاری از فعالیت های جادویی طراحی شده اند تا به شما کمک کنند به رویاهایتان برسید،

بنابراین لازم است دقیقا بدانید که واقعا چه میخواهید.
جلوی یک کامپیوتر بشینید و یا یک قلم و کاغذ بردارید و فهرستی از چیز هایی که واقعا میخواهید در هر جنبه از زندگیتان داشته باشید بنویسید همراه با همه جزئیات.

یک روش آسان برای آماده کردن فهرست طبقه بندی کردن آن است

.

بصورت زیر :

وضعیت سلامتی

کار و فعالیت

پول و سرمایه

روابط

آرزوهای شخصی

چیزهای مادی

و بعد فقط چیز هایی که میخواهید را به هر بخش اضافه نمایید.

وقتی دقیقا مشخص کنید که چه چیز هایی می خواهید، مسیر مشخصی را به قدرت جادویی سپاسگزاری می دهید تا زندگیتان را دگرگون سازد و اماده می شوید تا هیجان انگیزترین و مهیج ترین ماجرایی که تا به حال در ان شرکت داشتید را آغاز کنید.

تمرین اول :


شکرگزار نعمت ها و موهبت هایتان باشید

شکرگزاری برای نعماتی که دارید یکی از قدرتمند ترین اعمالی است که شما می توانید انجام دهید، و این کار به طرز سحر آمیزی تمام زندگیتان را متحول خواهد ساخت.

وقتی بخاطر چیز هایی که دارید سپاسگزار باشید، اهمیتی ندارد که چقدر کوچک باشند، خواهید دید که آنها چقدر فوری زیاد می شوند. اگر بخاطر پول و دارایی که دارید شاکر باشید، هر چقدر هم که کم باشند، به طور سحر آمیزی خواهید دید که میزان پول و دارایی تان افزایش می یابد.

اگر بخاطر رابطه ای که دارید شکرگزار باشید، حتی اگر این رابطه عالی نباشد، به طور معجزه آسایی خواهید دید که چقدر بهتر می شود.

اگر شکرگزار شغلتان باشید، حتی اگر شغل مورد دلخواهتان نباشد، شرایط طوری عوض می شود که از کارتان بیشتر لذت می برید و تمام فرصت های کاری ناگهان خود را نشان می دهند.

وقتی درمورد چیز هایی فکر کنیم که نداریم، به آنها اهمیت می دهیم.

درباره ما
اگر دوست دارید کاری برای شاد بودن خود انجام دهید.اینجا وبلاگ خوبی است. جای خوبی آمده اید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    پیوندهای روزانه
    خرید شارژ مستقیم و و خرید رمز شارژ سیم کارت های اعتباری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 2,337
  • بازدید کلی : 86,265
  • کدهای اختصاصی