loading...
شاد بودن
باران بازدید : 557 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)


روز شانزده‍م
شکرگزاری و معجزه‌ی آن در سلامتی
معجزه با طبیعت در تضاد نیست، فقط با شناخت ما از طبیعت در تضاد است.
سن اگوستین (۳۵۴ – ۴۳۰)
عالم الهیات و کشیش کاتولیک

ما باید بیشتر وقت‌ها احساس سلامتی، پُر انرژی بودن و شادمانی داشته باشیم زیرا به این صورت است که می‌توانیم به امتیاز و شایستگیِ خود برای سلامتیِ کامل دست یابیم. واقعیت این است که خیلی کسان متأسفانه این احساس را ندارند. بسیاری با بیماری، مشکلاتی در ساختار بدنی یا مشکلات روانی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند که تمامیِ این‌ها به معنای برخوردار نبودن از سلامت کامل است.

شکرگزاری سریع‌ترین راهی است که من می‌شناسم و به وسیله‌ی آن می‌توان سلامتیِ کاملی را به دست آورید که به لحاظ بدنی و جسمانی انتظارش را دارید. تمامیِ بهبودی‌های معجزه‌واری که ما تاکنون دیده‌ایم، نتیجه‌ی بازگشت سریع سلامتی به بدن انسانی است که پیشتر در آن نشانی از سلامتیِ کامل دیده نمی‌شد. اگر فکر می‌کنید که شکرگزاری باعث تأثیرهای معجزه‌آسا در سلامتی و بدن شما نمی‌شود، آنگاه چند تا از داستان‌های مربوط به بازگشت معجزه‌وار سلامتی را در سایت www.thesecret.tv/stories بخوانید.

نیروی معجزه‌آسای شکرگزاری سبب می‌شود جریان سلامتی در ذهن و بدن افزایش یابد که می‌تواند برای بهبود سریع‌تر به بدن کمک کند و این مسئله در پژوهش‌های بسیاری اثبات شده است. نیروی قدرشناسی، دست به دست مراقبت مناسب از بدن یا تغذیه یا توصیه‌های پزشکی می‌دهد که شما انتخاب کنید.

هنگامی که نوعی از بیماری یا شرایط خاصی در بدن شما پدیدار می‌شود، قابل درک است که شما نسبت به آن احساساتی منفی مانند نگرانی، ناامیدی، یا ترس داشته باشید. ولی احساسات بد درباره‌ی بیماری در شرایط شما بهبودی‌ای پدید نمی‌آورد. در حقیقت تأثیر منفی نیز دارد و حتی باعث می‌شود که سلامتیِ شما بیشتر هم به مخاطره بیافتد. برای آنکه سلامت خود را افزایش دهید، باید احساسات خوب را جایگزین احساسات منفی کنید و قدرشناسی بهترین راه انجام آن است.

بسیاری از افراد نسبت به ظاهر فیزیکیِ خود احساس بد و نارضایتی دارند. با تأسف باید گفت این افکار و احساسات جریان سلامتی را نیز کاهش می‌دهند. وقتی شما چیزی را دربدن خود دوست ندارید، در حقیقت نسبت به بدن خود شکرگزار نیستید. به آن فکر کنید، براساس قانون جذب، شکوه و شکایت درباره‌ی شرایط بدنی باعث بروز مشکلات بیشتری برای شکایت کردن می‌شود، بنابراین ابراز شکایت از بدن و ظاهر و چهره، سلامتیِ شما را به مخاطره می‌اندازد و دچار ریسک بیشتری می‌کند..

تمرین امروز، درباره‌ی شکرگزاری و معجزه‌ی آن در در سلامت، طراحی شده است تا به صورت چشمگیری سلامتی و شادمانیِ شما را افزایش دهد. برای این منظور از رویکردی سه مرحله‌ای استفاده خواهیم کرد تا روند بهبود و دستیابی به سلامت را تسریع دهیم.
گام اول : سلامتی‌ای که به شما داده شده است (گذشته)

به سلامتی‌ای فکر کنید که در طول زندگی‌تان، چه در کودکی، چه در دوران بلوغ و یا بزرگسالی داشته‌اید. به زمانی بیندیشید که سرشار از انرژی بودید و بسیار شاد و سر حال. خاطرات سه موقعیتی را به یاد آورید که در آن احساس می‌کردید در اوج دنیا هستید، و با بیان واژه‌‌ی سپاسگزارم، قدرشناسیِ خود را ابراز کنید. اگر به لحظه‌های بزرگ زندگیِ خود بیندیشید، می‌توانید این خاطرات را به راحتی به یاد‌آورید.

گام دوم : سلامتی‌ای که هم اکنون از آن بهره می‌برید (در حال حاضر)
به سلامتی‌ای فکر کنید که امروز از آن بهره‌مندید و برای هر ارگان و سیستم و احساسات فیزیکی که هم اکنون در بدن‌تان به خوبی کار می‌کند احساس قدرشناسی کنید. به بازوها، دستان، چشمان، گوش‌ها، کبد، کلیه، مغز و قلب خود بیندیشید. پنج سیستم از بدن‌تان را که خوب هستند برگزینید و در ذهن خود واژه‌‌ی سپاسگزارم را برای یک به یک آنها بگویید.

گام سوم : سلامتی‌ای که می‌خواهید دریافت کنید (آینده)
برای تمرین امروز، یک مورد مربوط به سلامتی‌تان را برگزینید که می‌خواهید افزایش یابد و حال شما می‌خواهید به طریقی ویژه از نیروی قدرشناسی برای این منظور استفاده کنید. به شرایط ایده‌آل سلامتیِ آن عضو بیندیشید. وقتی برای شرایط ایده‌آل هر چیزی شکرگزاری می‌کنید، شرایط ایده‌آل را برای برگشت به سوی خودتان به جریان درمی‌آورید.

گاهی اوقات، هنگامی که فردی به بیماری مبتلا می‌شود، نه تنها درباره‌ی آن بسیار صحبت می‌کند، بلکه به دنبال گردآوریِ اطلاعات درباره‌ی نشانه‌های بد و هولناک آن می‌شود. به بیان دیگر، تمامیِ تمرکز خود را بر بخش منفیِ بیماری می‌گذارد و این در حالی است که براساس قانون جذب ما نمی‌توانیم به یک بیماری بگوییم که به دنبال کار خود برود در حالی که بر آن تمرکز کرده‌ایم، چراکه تمرکز بر جنبه‌‌ی منفیِ یک بیماری تنها باعث وخیم‌تر شدن آن می‌شود. حال آن که باید به طور دقیق کنشی بر خلاف آن داشته باشیم و بر شرایط ایده‌آل بدن‌مان به هنگام بیماری تمرکز کنیم و فکر و ذکرمان را به آن بدهیم. قدرشناسی برای شرایط ایده‌آل هر بخش بدن ما از قدرت افکار و احساسات‌مان سود می‌برد تا در یک لحظه آن شرایط را جذب کند.

یک دقیقه زمان صرف کنید تا خودتان را در شرایط ایده‌آلی قراردهید که انتظار داشتن آن را دارید و آنگاه که بدن‌تان را آن‌گونه که می‌خواهید در ذهن خود دیدید، تصور کنید که آن را به دست آورده‌اید و به همین خاطر قدرشناسی کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید سلامتی به گونه‌ای معجزه‌آسا به کلیه‌هاتان بازگردد، برای داشتن کلیه‌هایی قدرتمند که تمام زواید و آلودگی‌های بدن‌تان را تصفیه می‌کند، شکرگزار باشید.

اگر می‌خواهید به طور سریع سلامت را به خون خود برگردانید، برای داشتن خونی پاک و سالم که اکسیژن و مواد مغذی را به تمام بخش‌های بدن‌تان می‌رساند، شکرگزار باشید. اگر می‌خواهید به طرزی فوق‌العاده بر سلامتیِ قلب خود بیافزایید، برای قلبی قوی و سالم که سلامت را در تمام ارگان‌های بدن‌تان به گردش درمی‌آورد شکرگزارباشید.

اگر می‌خواهید دیدِ چشمان خود را افزایش دهید، پس برای دیدی عالی که تصورش را دارید، شکرگزاری کنید. اگر می‌خواهید شنوایی‌تان بهبود یابد یا انتظار حس شنواییِ بی‌نقصی را دارید، شکرگزاری کنید. اگر می‌خواهید انعطاف پذیریِ بدن‌تان عالی باشد، برای داشتن بدنی چابک و انعطاف‌پذیر شکرگزار باشید. اگر می‌خواهید وزن بدن‌تان را تغییر دهید آنگاه به وزن ایده‌آل خود بیندیشید و خود را در آن وضعیت تصور کنید و برای آن شکرگزاری کنید.
هرچه را که می‌خواهید بهبود یابد، خود را با آن شرایط ایده‌آل تصور کنید و سپس برای آن شرایط ایده‌آل، انگار که آن را دریافت کرده‌اید شکرگزاری کنید.

نیروهای طبیعیِ موجود، در بدن ما بهترین شفا دهنده‌ی بیماری‌ها هستند.
هیپو کراتی (۳۷۰ – ۴۶۰ ق. م)
پدر علم داروشناسیِ غربی

شما می‌توانید تمرین شکرگزاری و معجزه‌ی آن در سلامت را در صورت نیاز هر روز تکرار کنید یا برای سرعت بخشیدن به بازگشت سلامتی‌تان به صورت فوق‌العاده و بهبود شرایط بدنیِ خود این تمرین را چند بار در روز انجام دهید. اما مهم‌تر آن است که سعی کنید هرگاه درخصوص سلامتی‌تان دچار افکار و احساسات منفی شدید، بلافاصله به شرایط خوبی بیندیشید که انتظارش را دارید و درست مانند اینکه آن را دریافت کرده باشید، شکرگزار و شادمان شوید.
بهترین و مؤثرترین راه برای تضمین سلامت، غیر از به خوبی مراقب خود بودن، آن است که برای سلامتیِ خود شکرگزار باشید.

تمرین شماره ۱۶
شکرگزاری و معجزه‌ی آن در سلامت
۱- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت خودتهیه کنید و بنویسید که چرا برای داشتن آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، واژه‌‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجا که می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.
۲- به سه زمانی بیندیشید که در اثر داشتن سلامت در طول زندگی‌تان خود را بر بالاترین رفیع‌ترین قله‌ی دنیا احساس می‌کردید، و برای آنها شکرگزاری کنید.
۳- به ۵ ارگان بدن‌تان فکر کنید که از سلامت برخوردارند و برای هر کدام از آنها سپاسگزاری کنید.
۴- به یک مورد درباره‌ی بدن‌تان بیندیشید که می‌خواهید بهبود یابد و یک دقیقه وقت صرف کنید تا خود را در همان شرایط ایده‌آل سلامت موردنظرتان تصور کنید، برای داشتن این شرایط شکرگزاری کنید.
۵- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و واژه‌‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده است بر زبان آورید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اگر دوست دارید کاری برای شاد بودن خود انجام دهید.اینجا وبلاگ خوبی است. جای خوبی آمده اید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    پیوندهای روزانه
    خرید شارژ مستقیم و و خرید رمز شارژ سیم کارت های اعتباری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 2,342
  • بازدید کلی : 86,270
  • کدهای اختصاصی