loading...
شاد بودن
باران بازدید : 530 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)


روز هشتم
آمیزه‌های انرژیِ مثبت
در یک قلب شکرگزار، همواره ضیافت برپاست.
دبلیو. جی. کامرون (۱۸۷۹-۱۹۵۳)
روزنامه‌نگار و بازرگان

شکرگزاری پیش از خوردن غذا یک رسم هزاران ساله است که به دوران مصر باستان برمی‌گردد. با شتاب گرفتن زیاد زندگی در قرن بیست و یکم، صرف وقت برای سپاسگزاری پیش از غذا به فراموشی سپرده شده است. استفاده از فرصت سادهٔ خوردن غذا یا نوشیدن برای قدرشناسی باعث افزایش انرژی مثبت در زندگیِ ما می‌شود.

اگر شما به زمانی می‌اندیشید که به راستی گرسنه بودید و به خاطر خواهید آورد که در آن موقع نمی‌توانستید به درستی فکر کنید یا کاری انجام دهید، آنگاه احساس ضعف بدنی می‌کنیدو اندام‌هاتان دچار رعشه می‌شود. ذهن‌تان از کار می‌افتد و احساس‌تان فروکش می‌کند. تمام این وقایع در اثر نخوردن غذا، حتی برای مدتی کوتاه اتفاق می‌افتد. شما به غذا نیاز دارید تا زنده بمانید، فکر کنید، احساس خوبی داشته باشید، بنابراین قدرشناس بودن نسبت به غذا یک معاملهٔ بسیار عادلانه به نظر می‌رسد.

برای آنکه نسبت به غذایی که می‌خورید احساس قدرشناسیِ بیشتری داشته باشید، یک لحظه صبر کنید و به تمام کسانی بیندیشید که برای آنکه شما غذایی برای خوردن داشته باشید، زحمت کشیده‌اند. برای آنکه شما میوه و سبزیِ سالم برای خوردن داشته باشید، باغداران باید گیاهان را بکارند و به آنها غذا و آب لازم را بدهند و از آنها مراقبت کافی به عمل آورند تا بعد از ماه‌ها بتوانند محصول آن را آمادهٔ برداشت کنند. پس از آغاز برداشت، این محصولات باید به صورت مناسب بسته‌بندی شود و در اختیار پخش‌کننده‌ها و عوامل، حمل و نقل قرار گیرد و آنها با پیمودن مسافت‌های طولانی و با زحمت شبانه روزی و هماهنگ با سایر عوامل، میوه وسبزی را به صورت کاملاً سالم و تازه به شما می‌رسانند.


باران بازدید : 1083 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز هفتم :
راه‌های خروج از منفی بودن

یک انسان قدرشناس در تمام حالات سپاسگزار است.

هر موقعیت منفی، خواه یک رابطهٔ پُر دردسر باشد یا نبودِ سلامتی یا مشکلِ کاری، ناشی از نبودِ سپاسگزاری به مدت طولانی است.

اگر ما برای چیزهایی که در زندگی‌مان هست شکرگزار نباشیم، به صورت ناخودآگاه وجود آنها را برای همیشه تضمینی خواهیم دانست.

همیشه مهیا دانستن چیزها مقدمهٔ رخدادهای منفی است، چرا که در این شرایط ما از وجود آنها شکرگزار نخواهیم بود و کاراییِ نیروی قدرشناسی را در زندگی‌مان متوقف می‌کنیم. همانطور که شکرگزار بودن باعث موفقیت‌آمیزتر شدن زندگیِ ما می‌شود، تضمینی دانستن وجود چیزهای مختلف هم سبب نزول و اُفت میزان موفقیت در زندگی می‌شود.

آیا برای داشتن سلامتی شکرگزار هستید؟ یا فقط وقتی متوجه سلامتیِ خود می‌شوید که به درد یا بیماری گرفتار می‌آیید؟ آیا هر روز برای کارتان شکرگزاری می‌کنید یا فقط در زمان اضطرار به فکر آن می‌افتید؟ آیا برای حقوق و درآمد خود شاد هستید یا آن را یک چیز همیشگی و پیش پا افتاده می‌دانید؟ آیا زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود، به خاطر کسانی که دوست‌شان دارید سپاسگزار هستید یا فقط زمانی که مشکلی پیش می‌آید با دیگران دربارهٔ آنها صحبت می‌کنید؟ آیا برای اتومبیل‌تان که به خوبی کار می‌کند شکرگزار هستید یا فقط هنگامی که از کار می‌افتد به فکر آن می‌افتید؟
آیا برای زنده بودن‌تان در هر روز سپاسگزار هستید یا زنده بودن خود را یک مسئلهٔ پیش پا افتاده می‌دانید؟
تضمینی دانستن چیزها، به شکایت کردن و بروز افکار و سخنان منفی می‌انجامد، بنابراین وقتی شکایت می‌کنید، براساس قانون جذب، شما چیزهای بیشتری برای انتقاد و شکایت کردن در زندگی‌تان خواهید داشت!

اگر نسبت به هوا، ترافیک، رئیس‌تان، همسرتان، دوستان، غریبه‌ها، ایستادن در صف‌ها، صورت حساب‌ها، اقتصاد، قیمت اجناس، یا سرویس‌های یک شرکت شکایت داشته باشید، شما شکرگزار نیستید و در واقع زندگیِ رویایی‌تان را با این شکایت‌ها پس می‌زنید و به عقب می‌رانید.


 

باران بازدید : 535 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز ششم
راز پیشرفت کارها،مدیر نامرئی

اگر شما هر فعالیتی، هر هنری، هر مهارتی و هر نظم و ترتیبی را که بر آن تسلط دارید تا آنجا که امکان دارد به پیش ببرید و تا مرزهایی به جلو برانیدشان که پیش‌تر به آن نرسیده بودند، آنگاه آنها را به سرزمین معجزه رهنمون شده‌اید.
تام رابین (۱۹۳۶-) نویسنده


چگونه امکان دارد کسی که در فقر مطلق به دنیا آمده، بی‌هیچ چیزی زندگی را شروع کند و با تحصیلات بسیار کمی که دارد، رئیس جمهور یا فرد مشهوری شود یا یک امپراتوری را بناگذارد و به یکی از ثروتمندان جهان بدل شود؟

و چگونه است که دو نفر که کاری را با هم شروع می‌کنند، یکی‌شان به موفقیت‌های بزرگ دست می‌یابد، حال آنکه دیگری به رغم تلاشی که برای دستیابی به موفقیت به خرج می‌دهد، به نتیجهٔ مهمی دست پیدا نمی‌کند.

.
باران بازدید : 606 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

روز پنجم
ثروت، پاداش شکرگزاری

شکرگزاری ثروت است و شکایت، فقر.
کریستین ساینس هیمنال

اگر در زندگیِ شما کمبود پول وجود دارد، دقت کنید که نگرانی و حسادت، رشک و ناامیدی، دلسردی، شک و ترس دربارهٔ پول، هیچ‌گاه برای شما پول بیشتر نمی‌آورد

زیرا این احساسات از کمبود حس قدرشناسی برای پولی ناشی می‌شود که اکنون دارید. شکایت کردن راجع به پول، بحث کردن دربارهٔ پول، سرخورده شدن در ارتباط با پول، نق زدن دربارهٔ قیمت چیزی نشانه‌های شکرگزاری نیست، بنابراین وضعیت پولی در زندگیِ شما نه تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر هم می‌شود


شکرگزاری آن هم زمانی که پول کمی دارید، برای برخی افراد احساس چالش برانگیزی است، ولی هنگامی که متوجه شوید تا زمانی که شکرگزار نباشید، هیچ تغییری پدید نمی‌آید، به شکرگزار بودن متقاعد خواهید شد

.
برای افراد زیادی، پول مسئله‌ای فریبنده است. به ویژه وقتی که پول کافی ندارند، بنابراین، دو گام برای رسیدن به پول مورد نیاز وجود دارد. بسیار مهم است که شما تمرین را با دقت در ابتدای روز مطالعه کنید، چراکه می‌باید تمرین پول را در طول روز اجرا کرد.

چند لحظه بنشینید و به دوران کودکیِ خود بیندیشید، در آن دوران شما پولی نداشتید.

باران بازدید : 732 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

ر وز چهارم : سلامتی، هدیه‌ی زندگی

سلامتی بزرگترین ثروت است.
ویرژیل، شاعر روم باستان (۱۹-۷۰ پیش از میلاد)

سلامتی گرانبهاترین موهبت در زندگیِ انسان‌هاست و همواره سلامتیِ خود را بیش از هر چیز دیگری مهیا و تضمین شده می‌دانیم. برای بسیاری از ما، سلامتی‌مان تنها زمانی مهم است که آن را ازدست می‌دهیم. آنگاه به این واقعیت پی می‌بریم که بدون سلامتی، هیچ چیز نداریم.

یک ضرب‌المثل ایتالیایی هست که حقیقت را درباره‌ی سلامتیِ ما می‌گوید: «کسی که از سلامتی‌اش لذت می‌برد، ثروتمنداست. حتی اگر خودش آن را نداند.»



سلامتی هدیه‌ی زندگی‌ست؛ این چیزی است که به شما داده شده و هر روز به شما داده خواهد شد. علاوه بر هر کاری که برای سلامتیِ خود انجام می‌دهیم، باید برای داشتن چنین موهبتی شکرگزار باشیم، تا سلامتیِ بیشتری به دست آوریم

سپاسگزاری ، نوعی واکسن ضد زهرابه‌ها و ضد عفونت است.
جان هنری جووت (۱۹۲۳ – ۱۸۶۴)
کشیش و نویسنده


میزان شکرگزاریِ شما به خاطر سلامتی، مشخص کننده‌ی میزان بهبودی است که در سلامتی‌تان به صورت افزاینده‌ای دیده خواهد شد و به همان میزان که قدرشناس سلامتی‌تان نباشید، به همان میزان سلامتیِ خود را از دست می‌دهید. زندگی‌کردن با کاهش سلامتی یعنی آنکه یارایی، ‌انرژی و توان، سیستم ایمنی و تمام ساختارهای دیگر بدن و ذهن‌تان کاهیده می‌شود.

قدرشناس سلامتی بودن به شما یاری می‌دهد تا به خاطر شکرگزار بودن سلامت بیشتری دریافت کنید و در عین حال، فشار و نگرانی را از بدن و روان‌تان می‌زداید. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که فشار و تنش‌های جسمی و روانی عامل اساسیِ بسیاری از بیماری‌هاست. همچنین نشان می‌دهدکه افراد قدرشناس سریع‌تر شفا می‌‌یابند و به تقریب ۷ سال بیشتر زندگی می‌کنند.


تمرین‌های این بخش، با خواندن پاراگراف‌هایی درباره‌ی سلامتیِ بدن‌تان شروع می‌شود که در ادامه می‌آید.
باران بازدید : 1853 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)


اصل سپاسگزاری باعث می شود که روابط بهبود یابند و شکوفا شوند


وقتی شکر و سپاستان را برای هر رابطه ای افزایش می دهید، شما به طور سحر آمیزی خوشبختی و اتفاقات خوب را در آن رابطه دریافت خواهید کرد.
همین طور این که شکر و سپاس به خاطر روابط نه فقط این رابطه ها را تغییر میدهد بلکه شما را هم دگرگون میسازد.
مهم نیست که اکنون خلق و خوی شما چیست، شکر و سپاس به شما صبر، فهم، شفقت و مهربانی بیشتری می بخشد، تاجایی که حتی خودتان را نخواهید شناخت.
ناراحتی های کمی که زمانی آن را احساس می کردید و نارضایتی هایی که در روابط خود داشتید ناپدید خواهد شد، زیرا وقتی صادقانه به خاطر شخص دیگر شاکر و سپاسگزار باشید هیچ چیزی وجود ندارد که بخواهید درمورد آن شخص تغییر دهید. از آنها انتقاد نمی کنید، شکایت و سرزنش نمی کنید، چون خیلی درگیر این موضوع می شوید که بخاطر خصوصیات خوبشان از انها تشکر و قدردانی کنید. در حقیقت، حتی قادر نخواهید بود چیزهایی که قبلا درموردشان ناراحت بودید را ببینید.کلمات خیلی قدرتمند هستند، بنابراین وقتی درمورد هرشخصی اظهار نارضایتی و شکایت کنید در واقع به زندگی خودتان اسیب می رسانید. زندگی خود شماست که پر از رنج و مشکلات می شود.
طبق قانون جاذبه هرچیزی که درمورد شخص دیگر فکر کنید و بگویید به خودتان بر می گردد.
این بیشترین دلیلی است که چرا بزرگترین متفکران و معلمان جهان به ما گفته اند که باید شاکر و سپاسگزار باشیم.
آنها می دانستند که اگر بخواهید در زندگیتان بیشتر بدست آورید و به طور سحرآمیزی زندگیتان بهبود پیدا کند باید نسبت به دیگران شاکر و سپاسگزار باشید، درست همانطور که انها هستند. چه اتفاقی می افتد اگر هر شخصی که روابط نزدیکی با شما داشت می گفت: همان طور که هستی دوستت دارم، در این صورت چه احساسی داشتید ؟* تمرین جادویی امروز این است که سپاسگزار و قدردان افراد باشیم درست همانطور که هستند! حتی اگر همه ی روابط تان در حال حاضر خوب باشد از طریق این تمرین باشکوه تر و زیباتر خواهد شد.
با هر چیزی که در هر شخصی می یابید تا به خاطر ان شاکر و سپاسگزار باشید خواهید دید که این شکرگزاری و قدرشناسی جادوی هیجان انگیزش را به جا میگذارد و روابط تان محکم تر و رضایت بخش تر و پر مایه تر از زمانی خواهد شد که شما فکر می کردید می توانست این طور باشد.* سه تا از نزدیک ترین روابط خود را انتخاب کنید که میخواهید برای آن سپاسگزار باشید.
شما می توانید هرکدام از سه رابطه ای که برایتان اهمیت دارد را انتخاب کنید، به شرطی که عکس از هرکدام از ان اشخاص داشته باشید
سپس اماده شوید تا جادو را به حرکت در آورید.
بنشینید و درباره ی چیز هایی که درمورد این شخص بیشتر از همه دوست دارید فکر کنید، آنها چه هستند؟ بهترین خصوصیاتشان چه چیز هایی هستند؟
می توانید بخاطر صبر و حوضله شان،استعداد هایشان،لبخند یا قلب مهربانشان و.. شاکر و سپاس گزار باشید.می توانید بخاطر کارهایی که همراه با ان شخص انجام می دادید و لذت می بردید سپاسگزار باشید، یا می توانید زمانی را به خاطر اورید که ان شخص بخاطر شما در انجا بود و از شما مراقبت می کرد یا حامی و پشتیبان شما بود.
بعد از این عکسشان را جلوی خود بگذارید یا روی کامپیوترتان، پنج خصوصیت خوبشان را که برای آنها بیشتر از همه سپاسگزار هستید را انتخاب نمایید. همانطور که فهرستی از این خصوصیات اماده می کنید به عکس ان شخص نگاه کنید و هر جمله را با عبارت جادویی متشکرم اغاز نمایید، آن شخص را به اسم خطاب کنید و سپس چیزی را که برایش شاکر و قدر شناس هستید را بنویسید.مثال :
 

باران بازدید : 11607 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (2)

دوستان عزیزم سلام

از دوست عزیم گیس گلابتون سپاسگزارم که ایده قرار دادن این جادو و معجزه را به من داد و همچنین سایت یک پزشک که مطالب رو ازونجا گرفتم و و اصلاحش کردم و چند نکته اون رو تکمیل کردم و اینجا گذاشتم 

این مطالب برگرفته شده ازکتاب معجزه شکر گزاری هست که شما رو دعوت به انجام این تمرینات می کنم

لازمه که تمرین ها مو به موانجام بشه تا تاثیراتش روبتونید حس کنید وبینید

این کتاب نوشته

"راندا برن"

نویسنده کتاب راز هست

و چندینبار درایران توسط چند مترجم ازجمله مسیحا برزگر و .. ترجمه شده و به نامهای ،معجزه،معجزه شکر گزاری،معجزه سپاسگزاری موجود هست.

 

سپاسگزاری قابل انتقال است،

به هرکجا که بروید آنرا با خود می برید و

در این صورت هر کجا هم که بروید، جادو اتفاق می افتد

!
اگر یک روز را از دست بدهید احتمالا سرعت و شتاب چیزی که انجام داده اید را از دست خواهید داد.

برای اینکه مطمئن شوید قدرت جادو را کاهش نمی دهید،

زمانی که یک روز از دست دادید، 3 روز به عقب برگردید و فعالیت را دوباره از انجا شروع کنید

.

بسیاری از فعالیت های جادویی طراحی شده اند تا به شما کمک کنند به رویاهایتان برسید،

بنابراین لازم است دقیقا بدانید که واقعا چه میخواهید.
جلوی یک کامپیوتر بشینید و یا یک قلم و کاغذ بردارید و فهرستی از چیز هایی که واقعا میخواهید در هر جنبه از زندگیتان داشته باشید بنویسید همراه با همه جزئیات.

یک روش آسان برای آماده کردن فهرست طبقه بندی کردن آن است

.

بصورت زیر :

وضعیت سلامتی

کار و فعالیت

پول و سرمایه

روابط

آرزوهای شخصی

چیزهای مادی

و بعد فقط چیز هایی که میخواهید را به هر بخش اضافه نمایید.

وقتی دقیقا مشخص کنید که چه چیز هایی می خواهید، مسیر مشخصی را به قدرت جادویی سپاسگزاری می دهید تا زندگیتان را دگرگون سازد و اماده می شوید تا هیجان انگیزترین و مهیج ترین ماجرایی که تا به حال در ان شرکت داشتید را آغاز کنید.

تمرین اول :


شکرگزار نعمت ها و موهبت هایتان باشید

شکرگزاری برای نعماتی که دارید یکی از قدرتمند ترین اعمالی است که شما می توانید انجام دهید، و این کار به طرز سحر آمیزی تمام زندگیتان را متحول خواهد ساخت.

وقتی بخاطر چیز هایی که دارید سپاسگزار باشید، اهمیتی ندارد که چقدر کوچک باشند، خواهید دید که آنها چقدر فوری زیاد می شوند. اگر بخاطر پول و دارایی که دارید شاکر باشید، هر چقدر هم که کم باشند، به طور سحر آمیزی خواهید دید که میزان پول و دارایی تان افزایش می یابد.

اگر بخاطر رابطه ای که دارید شکرگزار باشید، حتی اگر این رابطه عالی نباشد، به طور معجزه آسایی خواهید دید که چقدر بهتر می شود.

اگر شکرگزار شغلتان باشید، حتی اگر شغل مورد دلخواهتان نباشد، شرایط طوری عوض می شود که از کارتان بیشتر لذت می برید و تمام فرصت های کاری ناگهان خود را نشان می دهند.

وقتی درمورد چیز هایی فکر کنیم که نداریم، به آنها اهمیت می دهیم.

باران بازدید : 178 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)


حرفی را نزنید مگر اینکه

درست

مفید

و

از روی محبت باشد


من فکر میکنم اگه این هفته بتونیم همین یه تمرین رو انجام بدیم خییییلی خیلییی کار مهمی انجام دادیم

مگر اینکه شما از اون دسته از ادمها باشید که فکر می کنن همه حرفاشون هم درسته هم مفیده و هم از روی محبت

!


منبع: شاد بودن


باران بازدید : 150 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

آیا شما هم مثل من نسبت به بعضی ویژگیها اگر به شما نسبت داده بشه احساس خشم  می کنید؟

مثل دروغگویی ، دورویی یا خیلی چیزای دیگه؟

اگر به شما نسبت دروغگو بدهند چه حسی پیدا می کنید؟

انکار ؟

عصبانیت؟

پر خاش؟

چند بار تا به حال به دیگران نسبت دروغگویی داده اید؟

 همه ی ما کاستی هایی داریم که دردی رو در درونمان ایجاد می کند و باعث میشود که پنهانش کنیم و با اون مواجه نشویم

با پنهان کردنش سعی می کنیم وانمود کنیم که در ما وجود ندارد .

اگر هم کسی اون رو به ما نسبت بده سخت خشمگین می شویم.

 

تا پنجشنبه هفته آینده دراین وبلاگ  در مورد نیمه ی تاریک وجود خواهم نوشت  نوشته های من بر اساس تعلیمات  دبی فورد است


پ.ن:امروز یعنی ۴شنبه ادامه ی مطلب را نوشته ام  برای خواندن آن روی ادامه مطلب کلیک کنیدبرای خواند آن باید عضو وبلاگ باشید. عضویت در وبلاگ با عضویت در خبر نامه متفاوت است.




باران بازدید : 89 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

ساخت کرم خانگی

این رو در کلاس طب سنتی یاد گرفتم!


مواد لازم

یک شیشه شربت در اندازه معمولی مثل شیشه شربت سرفه

روغن بادام تلخ 1/4 شیشه

روغن بادام شیرین1/4شیشه

روغن کرچک1/4 شیشه

روغن زیتون کمی

روغن کنجد کمی

موم عسل طبیعی

*** شما می تونید از یک یا چند تا از این روغن ها بسته به نوع هدفتون از ساخت کرم استفاده کنید و یا فقط از یک روغن استفاده کنید

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
اگر دوست دارید کاری برای شاد بودن خود انجام دهید.اینجا وبلاگ خوبی است. جای خوبی آمده اید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    پیوندهای روزانه
    خرید شارژ مستقیم و و خرید رمز شارژ سیم کارت های اعتباری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 55
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 2,463
  • بازدید کلی : 86,391
  • کدهای اختصاصی